Obecna sytuacja na świecie, zarówno geopolityczna jak i gospodarcza ma ogromny wpływ na światowe łańcuchy dostaw towarów. Z badań Capgemini wynika że 80% przedsiębiorstw odczuła negatywny wpływ pandemii oraz obecnej sytuacji na lini Ukraina/Rosja w aspekcie dostarczania wszelakich towarów oraz handlu międzynarodowym.
Jednym z większych problemów jest za równo brak komponentów produkcyjnych na stokach magazynowych jak i ogólnoświatowe problemy logistyczne poprzez sytuację geopolityczną na świecie. Branżą która najbardziej odczuła problemy braku komponentów a dokładniej mówiąc mikroprocesorów jest sektor motoryzacyjny który to w pierwszej połowie 2021 roku znacznie ograniczył dostawę nowych aut na rynku ogólnoświatowym. Brak zapasów magazynowych oraz długie terminy oczekiwania spowodowały za równo znaczny wzrost cen jak i wydłużone terminy realizacji projektów. Miało to znaczny wpływ na cenę zarówno nowych jak i używanych aut na rynku. Problemy nie ominęły również innych branż, Z dostępnością komponentów borykają się także najwięksi światowi producenci nowych technologii. Równie dużym problemem co dystrybucja komponentów produkcyjnych jest również problem logistyczny.Narastający problem z transportem morskim, czyli zmniejszona przepustowość najwiekszych portów azjatyckich powoduje że wydłuża sie znacząco i tak stosunkowo długa forma transportowa towarów na lini Azja – reszta świata. Jednym z przykładów zaburzenia morskich dostaw był kontenerowiec Ever Given) wygenerowały opóźnienia i namacalne straty finansowe w skali globalnej poprzez blokadę kanału Sueskiego.Aktualna sytuacja polityczna w Rosji a dokładniej sankcje nałożone na ten kraj również mają wpływ na transport za równo kolejowy jak i lotniczy. Z pewnością lepiej mają się wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów z racji na zarówno bardzo dobrą sieć komunikacyjną jak i stosunkowo bliską w stosunku do skali światowej odległością dostawy towarów.
W naszej branży a mianowicie dostarczaniu części zamiennych do różnych gałęzi przemysłu jak i komponentów do budowy maszyn również odczuliśmy problemy wyżej wymienione, czas dostawy znacznie się zwiększył jednakże dzięki rozbudowanym kontaktom na całym świecie i tak możemy pochwalić się zdecydowanie szybsza dostawą niż nasza konkurencja. Bierze się to z tego że działając globalnie mamy większe możliwości w wyborze dostawcy a co za tym idzie lepsze rozwiązania dla naszych klientów. Najlepszym przykładem jest ostatnie zlecenie naszego nowego klienta, prosił nas o części marki Siemens które miały służyć jako części zamienne, lecz problemem było to że od dawna nie są produkowane. Oferty jakie otrzymał od naszej konkurencji to przedział między 25 a 35 tygodni w cenie znacznie przekraczającą cenę rynkową. Udało nam się dostarczyć części w 12 dni od zamówienia, które zostały dostarczone z Meksyku w trybie ekspresowym. Tak szybkie działanie umożliwia rozbudowana sieć kontaktów z dostawcami z całego świata.
W dzisiejszych trudnych czasach gospodarczych aby najlepiej poradzić sobie na rynku należy szukać nie najprostszych a najlepszych rozwiązań. Zapytanie ofertowe o części w przemyśle nie dość że nic nie kosztuje to może zarówno zwiększyć płynność produkcji jak i obniżyć koszty serwisowe. Zachęcamy do współpracy i mamy nadzieję że będziemy w stanie pomóc tak szybko jak w przypadku naszego klienta z artykułu !